Vypadávání vlasů u ženDiskuze Více vlasů.cz » Vypadávání vlasů u žen »

Hypofunkce štitné žlázy + výpad a ztenčení vlasu

Autor Hypofunkce štitné žlázy + výpad a ztenčení vlasu
Jana007
Ahoj, asi před 3 lety mi zjistili malou hypofunkci šž. Začala jsem brát euthyrox a po 14 dnech mi vypadla 1/4 vlasu a jsou pořád jemnější a jemnější. Dr. Endokrinolog mi říkal, že to s tím nesouvisí. Tomu však nevěřím. Máte s tím prosím někdo zkušenost? Jsem z toho už na dně. Beru revalid a pangamin, ale nic nepozoruji.
Philogia
Doktoři toho tvrdí... Žel, reálně zkušenosti reálných pacientů bývají často poněkud jiné.

Kdybys už brala léky delší dobu a hladiny hormonů už by byly dávno vyrovnané (a opětovné testy by ukázaly, že jsou stále OK) a začaly ti padat vlasy, pravděpodobně by to s tím nesouviselo. Výrazně zvýšený výpadek vlasů na začátku braní Euthyroxu nebo Letroxu je ale poměrně častý problém (chvíli tělu trvá, než se hormony "srovnají"). Poměrně nedávno jsem si to hledala, když jsem měla sama trochu problematické výsledky vyšetření na štítnou žlázu, po internetu je hromada diskuzí, kde s to podobnými příspěvky jen hemží... Potvrdila mi to i kamarádka, která Euthyrox bere - její doktor jí o tom i sám říkal, že se na začátku léčby nemá děsit výpadku vlasů, že je to vcelku normální.

Ovšem rozhodně není dobrý nápad se v tomhle ohledu snažit o něco bez pomoci lékaře - "samoúpravou" dávek léků, jak tebe napadne... Stejně tak ti ani bohužel nikdo z nás laiků nemůže naordinovat léčbu. Pokud bys ráda, aby vlasy zpět dorostly, doporučuji co možná nejrychlejší změnu lékaře.

Vzhledem k tomu, že máš problém na 95 % způsobený štítnou žlázou, rozhodně bych se vyhnula (minimálně do doby, než budeš mít jistotu, že štítkou to není) řešením primárně určeným na androgenní alopecii (blokátory DHT). Akorát bys mohla nadělat ve svém hormonálním systému ještě větší paseku. Naopak bych doporučila vyváženou a bohatou stravu (holky s hypofunkcí štítné žlázy často přibírají, a tak drží šílené diety - toho se rozhodně vyvaruj), jakožto tonikum můžeš zkusit třeba Bioaquanol, Biohar nebo výluh z lopuchu - to by nemělo mít na hladiny hormonů vliv; jestli ti masáž něčím z uvedených nepomůže, tak minimálně neuškodí. Každopádně spíš nepočítej s tím, že by něco z uvedeného samo o sobě vrátilo vlasy do původního stavu - jde spíše o "doplňkovou" léčbu. Hlavně bude nutné najít si lékaře, který se tímhle problémem bude ochoten zabývat.

Hodně štěstí
Jana007
Děkuji Philogio,
Máš pravdu. Chtěla jsem si koupit minox, ale je to asi blbost.
Zkusím si koupit olej z pupalky - ten prý je super. Četla jsem o knize od Marie Shomonn, jak ji to snad uzdravilo. Byla jsem před rokem ve fakultní nemocnici na odběrech krve, ale nic jako aga se nezjistilo. Bohužel se obávám, že to mužu mít i ze stresu. Kdyby to bylo ze stresu - narostou znovu?
Philogia
Jano,

ano, podle mě je v tomhle případě minoxidil vážně ne zrovna nejchytřejší řešení - pokud vím, je to přípravek určený (minimálně primárně) na androgenní alopecii. Pokud máš téměř jistotu, že tenhle problém nemáš... (Další věcí ovšem je, jaké přesně testy ti to dělali - můžeš mít androgenní alopecii, i když budeš mít vpořádku hladinu testosteronu, kterou někteří lékaři berou jako ukazatel, zda AgA máš nebo ne. I tak mi ale (vzhledem k tomu, že problémy začaly právě po nasazení Euthyroxu) přijde dost nepravděpodobné, že by to byla AgA. Možná by ale přeci jen stálo za to si na podrobnější testy zajít, jen tak pro jistotu...)

Pupalkový olej taky mám, je moc fajn. Mám tenhle http://www.lekarna.cz/medpharma-pupalka-dvouleta-5 00mg-vitamin-e-tob-67/ , beru 1 tobolku denně a minimálně musím říct, že žádné negativní účinky jako nevolnosti to na mě nemá. Začala jsem ji brát po vysazení hormonální antikoncepce (nenech se mýlit, mně začaly padat vlasy v době užívání hormonální antikoncepce a právě mimo jiné z tohoto důvodu jsem ji vysazovala) a nutno říct, že už tři cykly mi normálně proběhly bez vyvolávačky (sice v délkách 1) 46 dní, 2) 21 dní, 3) 39 dní, ale proběhly, což považuji skoro za zázrak). Nevím, nakolik to bylo zásluhou pupalky, ale minimálně tím nic nezkazíš

Jestli narostou znovu po výpadku z důvodu stresu vlasy, na to těžko hledat jasnou a přesnou odpověď - ono totiž určit, kdo to má ze stresu a kdo ne, je dost těžké. Často se stává, že jsi zařazená v kolonce "padání vlasů ze stresu" jen proto, že se prostě na pravou příčinu z nějakého důvodu nepřijde a "na něco se to svést musí". Každopádně znám tři případy, ve kterých to téměř jistě bylo ze stresu (dámy si prošly velmi nepříjemným rozvodem a vlasy jim padaly právě v té době). Během padání ať se snažily sebevíc, nic nějak výrazněji nepomáhalo. Po uklidnění situace se padání samo zastavilo a vzniklé lysiny (některé z nich měly lysiny velké i jako půlka lidské dlaně) zase zarostly Důležité je ale zbavit se toho stresu, pokud je padání způsobené jím... (A vlastně ono je dobré zbavit se stresu tak jako tak, pokud nějaký máš - vím, lehko se řekne, těžko udělá...)
Tynka
Philogia, jak ti dopadly ty hormonální odběry?

A jak dlouho bereš prosím tu pupalku? Já si dávám lžičku pupalkového oleje každý den už skoro 2 měsíce a žádné účinky nevidím :/ Mám tento
http://www.lekarna.cz/topvet-olej-pupalkovy-100-10 0ml-202078/
myslíš, že tablety jsou účinnější?
Jana007
Já nevím a co tak zkusit NEOCAPIL? Ten se předespisuje na skoro vše ne?
Jana007
Když se dívám na pozastavenou diskuzi u centra zdravých vlasů, tak ten minox je tam fakt na vše. Viz. samostatné téma..
Bojím se, aby to s tím Neocapilem nebylo horší.
katie01
Prosím Vás: Môžem mať hypofunkciu štítnej zlazy, ak mi to neukázali testy???
Keď mi len začali padať vlasy, pred pár rokmi, bola som na endokrynologii na žiadosť kožnej. Tam mi povedali, že som v poriadku, len mám trocha zvýsené nejaké protilátky....Odvtedy sa mi ale padanie vlasov trocha zhoršilo, lámu (a šúpu) sa mi i nechty, mám strašne suchú pokožku tela, niekedy mávam nizky tep (doktor sa čudoval) , ...(únava, chladné ruky, nohy - ale kto nie je unavený, že...)...mám dlhodobo problémy s nepravidelným cyklom a menštruačnými kŕčmi.....Poslednú dobu mám problem so zabúdaním, resp. si často neviem vybaviť nejaké slovo hned, ako naň myslím, a dosť ma to hnevá.....A bolievajú ma aj kĺby, ale to mám asi po mamke..... Neviem, či sú toto príznaky a keď to tu čítam, vyzerám ako hypochonder,..............Neviem, či má zmysel sa "pýtať" na endokrynologiu po niekolkých rokoch zase, alebo je to zbytočné... ĎAKUJEM!
Veve
katie01
Objednej se na endokrinologii, přesně to, co popisuješ, to je hypofunkce štítné žlázy. Mírně zvýšené "nějaké" protilátky, co ti zjistili před lety, jsou právě právě protilátky, které vytváří štítná žláza sama proti sobě - autoimunitní, takže na nic nečekej a nech se ihned vyšetřit!
tyna228
Prosim jak vypadají vlásky v případě že vám padají ze štítné žlázy? Ztenčili se? Vypadávají i malé vlásky?
Prosím o odpověď.
Tania5
Pred rokom a pol mi zistili autoimunitný zápal a hypofunkciu štítnej žľazy. Zo začiattku bez liečby, potom mi lekárka nasadila Letrox 50, potom Letrox 75, a pred mesiacom Letrox 100. Asi pred 3 mesiacmi som si všimla nadmerné vypadávanie vlasov. Pred liečbou mi tiež padali vlasy ale vždy v rámci normy.
Pred týždňom som letrox vysadila, pretože som sa strašne zľakla. Začala som užívať pupalkový a dýňový olej. Vlasy však padajú ďalej.
Tyna228
Presne túto otázku som sa chcela opýtať aj ja. Áno vlasy sa mi strašne stenčili a padajú mi aj nové malé vlasy. Na temene už vidieť malú plešinku. Okrem toho ma sem tam svrbí pokožka hlavy a bolia ma korienky vlasov.
Ako si na tom teraz? Berieš nejaké lieky( letrox, eutirox), alebo vlasy padajú bez liekov?

Čo by mohlo pomôcť prosím?
Zany
Holky mě padají vlasy úplně brutálně poslední tři roky.Ten první rok me příšerně sveděla hlava zkoušela jsem vse,ale nic moc až teď mi poslední dobou pomohl šampon od Eucerinu.Stejne mi vlasy padají dál,jsou tenčí a padají i ty malinke.Uz mám o půlku min vlásku.Doktory jsem obešla,ale celkem bez úspěchu.Jedine co mi zjistili tak protilátky proti sz.Nic mi nedali a řekli že to z toho není...Do toho mi už dva roky padá i obočí,rasy prostě to zasvedi a vypadne....ale nastesti dorůstají tak to není tak vidět..Z vlásku jsem už zoufalá nemá někdo podobný problém?Před dvoumi roky jsem vysadila i antikoncepci a od té doby mám menstruaci dvakrát v měsíci.
Vypadávání vlasů u ženDiskuze Více vlasů.cz » Vypadávání vlasů u žen »

Hypofunkce štitné žlázy + výpad a ztenčení vlasu

Váš příspěvek:
  :-) ;) ;) ;) :-( ...    Tučně Kurzívou Podtrženě    Odkaz na www stránku Link na YouTube video  

Přejít na forum: 

Pohání simple bulletin board miniBB™ © 2001-2017  |  Optimalizace pro vyhledávače od SiteLab © 2003-2017