|
Úvodní strana
|
Pravidla
|
Ankety
|
Pokročilé hledání
Přezdívka
»
Heslo
Zapomněli jste heslo?
(Abyste mohli do fóra přispívat, nemusíte se nejdříve
registrovat
. Ochudíte se však o řadu výhod.)
Diskuze Více vlasů.cz
»
Konzervativní léčba padání vlasů
»
Kyselina azelainová (azelaová) - acid azeilac
.
1
.
2
.
3
.
4
.
>>
Autor
Kyselina azelainová (azelaová) - acid azeilac
tomik
adr
|
Zasláno: 26. 10. 2005 09:15:06
Už jsem tady několikrát naznačil, že bych rád vyzkoušel i kys. az.
Nemá žádné nežádoucí účinky asi jen v ojedinělých případech se mohou objevit svetlé skvrny na kůži.
Teď už jde jen o to sehnat nějaký roztok, nejlépe 2%.
Zítra se na to zkusím zeptat v lékárně.
Tady ještě něco málo o kys.az. (i kdyby to nemělo nějaký velký účinek tak to pokožce škodit nebude):
Léčba lehčích a středně závažných stavů acne vulgaris všech forem.
Kyselina azelainová in vitro
inhibuje mikrozomální 5-A-reduktázovou aktivitu (zejména dihydrotestosteron
stimu¬luje aktivitu mazových žlázek), v klinických studiích však antiseboroický účinek nebyl jednoznačně prokázán.
Něco málo o neškodnosti:
Kyselina azelainová je látka tělu vlastní. I po podání velké orální dávky je prakticky netoxická, po lokálním podání se vstřebává do cirkulace jen malé množství aplikované dávky (3-8%). Preklinické hodnocení u potkanů, králíků a opic ne¬prokázalo žádné embryotoxické, mutagenní nebo teratogenní účinky, proto lze přípravek bez zvýšeného rizika používat i během těhotenství.
tomik
adr
|
Zasláno: 26. 10. 2005 10:10:48
Něco málo z jedné prezentace, co jsem si teď stáhnul:
Etiologie
androgenní hormon dihydrotestosteron (DHT)
- lokalizovaný ve vlasových folikulech
- způsobuje zmenšování vlasových folikulů (zdroj vlasů)
receptory pro androgeny
- Čím více receptorů, tím více zachycených androgenů (rozdíl-frontální a occipiální oblast.
- Ve frontální je 1,5x více receptorů u mužů)
isoenzym 5 alfa reduktáza
- přeměňuje málo aktivní testosteron v superaktivní DHT
Léčba:
Finasterid
Minoxidil s nebo bez finasteridu
Minoxidil a tretinoin
Azelainová kyselina
David
adr
|
Zasláno: 26. 10. 2005 18:31:20
Zajimave Tomiku... dej pak vedet kolik stoji a jestli se to da normalne bez predpisu sehnat v lekarne. Diky
Maja
adr
|
Zasláno: 27. 10. 2005 00:29:53
Nájdi Tomiku aj verziu pre ženy vďaka
tomik
adr
|
Zasláno: 27. 10. 2005 07:57:25
Maja
Ale to je pro ženy také, ale u Az. kys. byly výsledky asi sporné u někoho možná zabírala u někoho ne, takže testování je na nás ;-)
tomik
adr
|
Zasláno: 7. 11. 2005 13:22:45
Byl jsem dnes v lékárně ;-)
Lékárnice na mě nezapomněla, říkala, že měli nedávno nějakou přednášku v Brně okolo vlasů akné atd ... a že prej kys. ac. nijak nejde sehnat samotná, že se přednášejícího ptala potom ;-)
Nejen že není žádný lék, ale i přímo jako surovina že není samotná dostupná (kdyby byla tak by mi ji sehnala a šlo by to nějak namíchat). Ale prý ji přijede na kontrolu SUKL a že se jich taky zkusí zeptat :-) Ta je docela dost ochoctná, myslím, že kdyby to šlo sehnat, že by mi to sehnala ... ;-)
Taky říkal (ten na přednášce), že i 5% minoxidil nemá cenu :-O
2% je nejlepší kombinace !!! Říkala taky, že jim na přednášce kreslil všelijaké nákresy a že 5% minoxidil má pak zbytečně vedlejší účinky i v kůži okolo vlasů atd ...
Říkala, že mi sežene kontakt na toho člověka co měl tu přednášku, tak jsem ji říkal nejlépe e-mail :-)
zoufalá
adr
|
Zasláno: 7. 11. 2005 14:51:51
tomik
máš úžasnou lékárnici. Kdyby ti cokoliv jestě poradila, nebo i ten člověk, co měl přednášku, podělíš se zase o rady s náma, že jo viď
Když by byla příležitost, poptej se i na léčbu u žen. Díky moc
tomik
adr
|
Zasláno: 7. 11. 2005 15:07:58
zoufalá
abych jen dodal, ona to není jen lékárnice co jen prodává, ona tu lékárnu vlastní a dost toho asi i ví (RNDr.)
Až něco zjistím tak dám vědět.
kokotar
adr
|
Zasláno: 9. 11. 2005 14:29:29
samozrejme, ze azelaic acid se da sehnat, sam ji pouzivam, je to dle meho nejlepsi inhibitor lokalniho DHT
tomik
adr
|
Zasláno: 9. 11. 2005 14:39:04
|
změnil/a: tomik
kokotar
No a že bys třeba řekl, kde jsi ho sehnal nebo tak něco ?
Pokud si z nás jenom neděláš srandu
:-)
Pokud to není přes net ze zahraničí.
kokotar
adr
|
Zasláno: 9. 11. 2005 16:26:31
skinoren
navic, uz jses jednou ptal
tomik
adr
|
Zasláno: 9. 11. 2005 16:39:58
|
změnil/a: tomik
kokotar
To je ale krém, za tak málo vlasů nemám, abych si mohl dávat na hlavu nějak krém a aby to pak špatně nevypadalo.
Stačilo když jsem měl Micetal (krém) :-))))
... koukám že by měl být i Skinoren gel, ale i tak roztok by byl ideální :-))
kokotar
adr
|
Zasláno: 9. 11. 2005 16:47:47
skinorenu musis strasne malo, je v cca 25x vyšší koncentraci, než je pro blokaci vhodné - stačí nepatrný film nebo zředit
tomik
adr
|
Zasláno: 9. 11. 2005 16:58:59
kokotar
Skinoren je myslím 15%, a viděl jsem používat na AA 5%.
Možná šel přidávat do Neocapilu :-D
kokotar
adr
|
Zasláno: 9. 11. 2005 17:09:32
myslim, ze je min. 25%, ale staci i 1% v kombinaci se zinkem, jenz nasobi jeho ucinek
GENHAIR to kombinuji s minoxidilem, myslim, ze to je dobra kombinace - ale radsi bych to dal na noc a rano umyl
mimochodem skinoren je asi nejlepsi topikalni DHT blokator (v kombinaci se zinkem), dokonce jsem zaznamenal novy narust
Braňo
adr
|
Zasláno: 12. 11. 2005 09:58:35
Koľko teda treba acid azelaic?A s tou kombináciou so zinkom to myslíte ako?Stačí ak budem vnútorne užívať zinok+krém skinoren?Po vysadení acid azelaic tiež dochádza k výpadu vlasov do pôvodneho stavu,resp.do stavu bez používania blokátoru DHT.Ja používam 22,5 mg zinku.To by asi malo stačiť...
kokotar
adr
|
Zasláno: 13. 11. 2005 14:06:29
ja jsem rozdrtil zinkovou tabletu a rozmichal jsem to se skinorenem :-) Podle me topikalni zpusob blokace DHT neovlivnuje hormonalni hladinu, proto po jeho vysazeni nedochazi k onomu efektu jako s propecii, kdy Vam vypadne, to co by vypadlo za dobu uzivani leku
Byl zde jeden prispevek, staci to najit, kdy si nekdo mazal skinorem pouze na levou cast hlavy (nevim proc) a tvrdil, ze dodnes tam ma znatelne vice vlasu
Braňo
adr
|
Zasláno: 13. 11. 2005 20:32:50
No to rozdrvenie tabletky zinku podľa mna nie je účinné:radšej to užívaj orálne.Myslím si,že telo dostane viacej zinku,ako keď ho rozdrvýš.Veď to nie je veľká šanca,že sa rozpustí v kréme a vstrebá sa do pokožky,čím príde priamo do miesta kde ho asi treba.Ale telo by malo odraziť vytamíny na miesto kde ich treba,takže to orálne riešenie je podla mňa lepšie.Ale možno na tom niečo je.Toto funguje s injekciami penteneovými,alebo B 12(teda viac ľudí s tým zaznamenalo úspech,preto je to aj drachšie ako tabletky).Vždy viacej zabrali ako keď ich berieš vnútorne.Čiže boli v tekutom stave.
toolar
adr
|
Zasláno: 21. 11. 2005 19:46:09
Tak jsem se rozhodl, ze zkusim skinoren, ale pripadam si jak v kocourkove. Skinoren gel (15%), ktery je samozrejme pro redeni a hlavne aplikaci na hlavu mnohem vhodnejsi nez 20% krem, se u nas nedistribuuje.
Nu coz, rekl jsem si, ze vezmu krem - pouze na predpis. Tak si rikam, kdyz uz chodit k doktorovi kvuli predpisu, objednam si rovnou gel ze zahranici. Tam jsem zjistil, ze 15% azelaic acid gel se prodava jeste pod znackou finacea gel, nicmene tohle ani skinoren gel v nabidce beznych online drug shopu neni. Presneji skinoren gel vubec, finacea gel za tezky prachy a jeste s restrikcema typu pouze na predpis apod a jeste abych mel strach, ze to neprojde pres hranice.
Proc si sam nemohu koupit lek podle vlastniho uvazeni proboha ???
Maji snad doktori patent na rozum a nebo jsem nesvepravnej ??
toolar
adr
|
Zasláno: 21. 11. 2005 19:47:56
to mi pripada jako nejaky spiknuti farmaceutickych firem.
jarek
adr
|
Zasláno: 21. 11. 2005 21:07:40
kokotar
Mohu tě ujistit, že po vysazení místního blokátoru DHT vlasy také velmi rychle vypadají.
toolar
adr
|
Zasláno: 21. 11. 2005 23:25:41
jarek: ano, zni mi to taktez logicky, ale ... nejaka vlastni zkusenost?
jarek
adr
|
Zasláno: 22. 11. 2005 04:13:45
toolar
ano, měl jsem úplně napoprvé přípravek, který se jmenoval Enzymol a který blokoval DHT - vlasy držely po ukončení léčby tak 2-3 měsíce a pak začaly poměrně rychle vypadávat :-/
Nezvolil/a jméno
adr
|
Zasláno: 22. 11. 2005 10:50:54
Cituji: jarek
toolar
ano, měl jsem úplně napoprvé přípravek, který se jmenoval Enzymol a který blokoval DHT - vlasy držely po ukončení léčby tak 2-3 měsíce a pak začaly poměrně rychle vypadávat :-/
byl to lokalni blokator? Myslis, ze vypadavaly ještě vic, než kdybys ho býval byl nepoužíval?
jarek
adr
|
Zasláno: 22. 11. 2005 15:46:49
Nezvolil/a jméno
jj byl. No po určité období pak skutečně padaly víc, než normálně.
Mirek
profil
adr
|
Zasláno: 2. 12. 2005 14:24:34
|
změnil/a: Mirek
tomik
Tomiku chci se te zeptat, zda uz mas zakoupeno neco z azelaic acid? Je neco mozne koupit u nas v lekarne?....padla tady totiz uz jedna zminka o Topikalne - nevis o tom neco?...ja jenom, ze jsem na webu skoro nic nenasel o tomto produktu.
Diky Mirek
ja
adr
|
Zasláno: 4. 12. 2005 01:20:19
Cituji: toolar
Proc si sam nemohu koupit lek podle vlastniho uvazeni proboha ???
Maji snad doktori patent na rozum a nebo jsem nesvepravnej ??
zertujes?
jarek
adr
|
Zasláno: 4. 12. 2005 03:09:56
ja
Problém je v tom, že většina doktorů neví o AA prakticky nic!!! Takže vlastně pouze záleží na ochotě, zda ti ten lék napíše nebo ne!! To je podle tebe normální???
Mirek
profil
adr
|
Zasláno: 5. 12. 2005 19:04:41
Lidicky chtel bych se zeptat, jestli vite o nejakem podobnem produktu jako je Skinoren v ceske verzi a jestli je na predpis?
Diky moc Mirek.
jarek
adr
|
Zasláno: 6. 12. 2005 19:58:51
Mirek
česká verze skinorenu se jmenuje akneskin :-)
.
1
.
2
.
3
.
4
.
>>
Diskuze Více vlasů.cz
»
Konzervativní léčba padání vlasů
»
Kyselina azelainová (azelaová) - acid azeilac
Váš příspěvek:
...